T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Halim Kazim BEKAR |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Belediye Başkanı |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zafer PEHLİVAN |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hemşin Belediyesi Yazı İşleri Müdürü |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I- GENEL BİLGİLERA- Misyon ve Vizyon(Stratejik plan yapılmadığından yer verilmemiştir.) B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar5393 sayılı Belediye Yasası'nın Belediye 14. maddesine göre; 'Belediyenin görev ve sorumlulukları şunlardır: Belediye, mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla; a) İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel alt yapı; coğrafî ve kent bilgi sistemleri; çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atık; zabıta, itfaiye, acil yardım, kurtarma ve ambulans; şehir içi trafik; defin ve mezarlıklar; ağaçlandırma, park ve yeşil alanlar; konut; kültür ve sanat, turizm ve tanıtım, gençlik ve spor; sosyal hizmet ve yardım, nikâh, meslek ve beceri kazandırma; ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi hizmetlerini yapar veya yaptırır. Büyükşehir belediyeleri ile nüfusu 50.000'i geçen belediyeler, kadınlar ve çocuklar için koruma evleri açar. b) Okul öncesi eğitim kurumları açabilir; Devlete ait her derecedeki okul binalarının inşaatı ile bakım ve onarımını yapabilir veya yaptırabilir, her türlü araç, gereç ve malzeme ihtiyaçlarını karşılayabilir; sağlıkla ilgili her türlü tesisi açabilir ve işletebilir; kültür ve tabiat varlıkları ile tarihî dokunun ve kent tarihi bakımından önem taşıyan mekânların ve işlevlerinin korunmasını sağlayabilir; bu amaçla bakım ve onarımını yapabilir, korunması mümkün olmayanları aslına uygun olarak yeniden inşa edebilir. Gerektiğinde, öğrencilere, amatör spor kulüplerine malzeme verir ve gerekli desteği sağlar, her türlü amatör spor karşılaşmaları düzenler, yurt içi ve yurt dışı müsabakalarda üstün başarı gösteren veya derece alan sporculara belediye meclisi kararıyla ödül verebilir. Gıda bankacılığı yapabilir. Belediye, kanunlarla başka bir kamu kurum ve kuruluşuna verilmeyen mahallî müşterek nitelikteki diğer görev ve hizmetleri de yapar veya yaptırır. Hizmetlerin yerine getirilmesinde öncelik sırası, belediyenin malî durumu ve hizmetin ivediliği dikkate alınarak belirlenir. Belediye hizmetleri, vatandaşlara en yakın yerlerde ve en uygun yöntemlerle sunulur. Hizmet sunumunda özürlü, yaşlı, düşkün ve dar gelirlilerin durumuna uygun yöntemler uygulanır. Belediyenin görev, sorumluluk ve yetki alanı belediye sınırlarını kapsar. Belediye meclisinin kararı ile mücavir alanlara da belediye hizmetleri götürülebilir. 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunu hükümleri saklıdır. 5393 sayılı Belediye Yasası'nın 15. maddesine göre; 'Belediyenin yetkileri ve imtiyazları şunlardır: a) Belde sakinlerinin mahallî müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla her türlü faaliyet ve girişimde bulunmak. b) Kanunların belediyeye verdiği yetki çerçevesinde yönetmelik çıkarmak, belediye yasakları koymak ve uygulamak, kanunlarda belirtilen cezaları vermek. c) Gerçek ve tüzel kişilerin faaliyetleri ile ilgili olarak kanunlarda belirtilen izin veya ruhsatı vermek. d) Özel kanunları gereğince belediyeye ait vergi, resim, harç, katkı ve katılma paylarının tarh, tahakkuk ve tahsilini yapmak; vergi, resim ve harç dışındaki özel hukuk hükümlerine göre tahsili gereken doğal gaz, su, atık su ve hizmet karşılığı alacakların tahsilini yapmak veya yaptırmak. e) Müktesep haklar saklı kalmak üzere; içme, kullanma ve endüstri suyu sağlamak; atık su ve yağmur suyunun uzaklaştırılmasını sağlamak; bunlar için gerekli tesisleri kurmak, kurdurmak, işletmek ve işlettirmek; kaynak sularını işletmek veya işlettirmek. f) Toplu taşıma yapmak; bu amaçla otobüs, deniz ve su ulaşım araçları, tünel, raylı sistem dâhil her türlü toplu taşıma sistemlerini kurmak, kurdurmak, işletmek ve işlettirmek. g) Katı atıkların toplanması, taşınması, ayrıştırılması, geri kazanımı, ortadan kaldırılması ve depolanması ile ilgili bütün hizmetleri yapmak ve yaptırmak. h) Mahallî müşterek nitelikteki hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla, belediye ve mücavir alan sınırları içerisinde taşınmaz almak, kamulaştırmak, satmak, kiralamak veya kiraya vermek, trampa etmek, tahsis etmek, bunlar üzerinde sınırlı aynî hak tesis etmek. i) Borç almak, bağış kabul etmek. j) Toptancı ve perakendeci hâlleri, otobüs terminali, fuar alanı, mezbaha, ilgili mevzuata göre yat limanı ve iskele kurmak, kurdurmak, işletmek, işlettirmek veya bu yerlerin gerçek ve tüzel kişilerce açılmasına izin vermek. k) Vergi, resim ve harçlar dışında kalan dava konusu uyuşmazlıkların anlaşmayla tasfiyesine karar vermek. l) Gayrisıhhî müesseseler ile umuma açık istirahat ve eğlence yerlerini ruhsatlandırmak ve denetlemek. m) Beldede ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi ve kayıt altına alınması amacıyla izinsiz satış yapan seyyar satıcıları faaliyetten men etmek, izinsiz satış yapan seyyar satıcıların faaliyetten men edilmesi sonucu, cezası ödenmeyerek iki gün içinde geri alınmayan gıda maddelerini gıda bankalarına, cezası ödenmeyerek otuz gün içinde geri alınmayan gıda dışı malları yoksullara vermek. n) Reklam panoları ve tanıtıcı tabelalar konusunda standartlar getirmek. o) Gayrisıhhî işyerlerini, eğlence yerlerini, halk sağlığına ve çevreye etkisi olan diğer işyerlerini kentin belirli yerlerinde toplamak; hafriyat toprağı ve moloz döküm alanlarını; sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) depolama sahalarını; inşaat malzemeleri, odun, kömür ve hurda depolama alanları ve satış yerlerini belirlemek; bu alan ve yerler ile taşımalarda çevre kirliliği oluşmaması için gereken tedbirleri almak. p) Kara, deniz, su ve demiryolu üzerinde işletilen her türlü servis ve toplu taşıma araçları ile taksi sayılarını, bilet ücret ve tarifelerini, zaman ve güzergâhlarını belirlemek; durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek ve işletmek, işlettirmek veya kiraya vermek; kanunların belediyelere verdiği trafik düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri yürütmek. l) Bendinde belirtilen gayrisıhhî müesseselerden birinci sınıf olanların ruhsatlandırılması ve denetlenmesi, büyükşehir ve il merkez belediyeleri dışındaki yerlerde il özel idaresi tarafından yapılır. Belediye, (e), (f) ve (g) bentlerinde belirtilen hizmetleri Danıştayın görüşü ve İçişleri Bakanlığının kararıyla süresi kırkdokuz yılı geçmemek üzere imtiyaz yoluyla devredebilir; toplu taşıma hizmetlerini imtiyaz veya tekel oluşturmayacak şekilde ruhsat vermek suretiyle yerine getirebileceği gibi toplu taşıma hatlarını kiraya verme veya 67 nci maddedeki esaslara göre hizmet satın alma yoluyla yerine getirebilir. İl sınırları içinde büyükşehir belediyeleri, belediye ve mücavir alan sınırları içinde il belediyeleri ile nüfusu 10.000'i geçen belediyeler, meclis kararıyla; turizm, sağlık, sanayi ve ticaret yatırımlarının ve eğitim kurumlarının su, termal su, kanalizasyon, doğal gaz, yol ve aydınlatma gibi alt yapı çalışmalarını faiz almaksızın on yıla kadar geri ödemeli veya ücretsiz olarak yapabilir veya yaptırabilir, bunun karşılığında yapılan tesislere ortak olabilir; sağlık, eğitim, sosyal hizmet ve turizmi geliştirecek projelere İçişleri Bakanlığının onayı ile ücretsiz veya düşük bir bedelle amacı dışında kullanılmamak kaydıyla arsa tahsis edebilir. Belediye, belde sakinlerinin belediye hizmetleriyle ilgili görüş ve düşüncelerini tespit etmek amacıyla kamuoyu yoklaması ve araştırması yapabilir. Belediye mallarına karşı suç işleyenler Devlet malına karşı suç işlemiş sayılır. 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 75 inci maddesi hükümleri belediye taşınmazları hakkında da uygulanır. Belediyenin proje karşılığı borçlanma yoluyla elde ettiği gelirleri, şartlı bağışlar ve kamu hizmetlerinde fiilen kullanılan malları ile belediye tarafından tahsil edilen vergi, resim ve harç gelirleri haczedilemez.' Hemşin Belediye Başkanlığı olarak, ilçemiz ve belediyemizin mevcut şartları ve kanunun bize çizmiş olduğu bu çerçeve dahilinde hizmet verme kararlılığımızı sürdürmekteyiz. C- İdareye İlişkin Bilgiler1) Tarihçe:24.03.1955/27582 no'lu kararnameyle hukuki olarak 01.08.1955; fiili olarak 01.03.1956 yılında kurulan Hemşin Belediyesi, kuruluşundan bu yana toplam yedi Belediye Başkanı tarafından idare edilmiştir. 1955-1960 Mustafa KOBAL, 1964-1968 M.Nazmi KOBAL, 1968-1981 Hüseyin PASLI, 1982-1984 Lütfi AKSU, 1984-2004 Salim FIRAT, 02.04.2004-02.04.2009 tarihleri arasında Başar CUMBUR tarafından ifa edilen Belediye Başkanlığı görevi, 29 Mart 2009 Yerel Seçimleri sonrası 02.04.2009 tarihi itibari ile tarafımca yürütülmektedir. 2) Fiziksel Yapı:Hemşin Belediyesi merkez ve bağlı dört mahalleden oluşmaktadır. Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemine göre daimi yerel nüfusu 1470 'dir. Ancak bu sayı bahar ve yaz aylarında beş ila yedi kat artmaktadır. Mahalle yolları toplam 20 km. ve yer yer beton; yer yer stabilizedir. Belediyemiz dört katlı kendine ait binasında hizmet vermektedir. Bina giriş katının bir bölümü bir kamu bankası, diğer bölümü dükkân olarak özel teşebbüse kiralanmış, dördüncü kat 'Kültür Salonu' olup; orta iki kat Belediye Hizmet Birimleri tarafından kullanılmaktadır. 3) Örgüt Yapısı :Hemşin Belediye Başkanlığı Teşkilat Şeması:
◊ Yazı İşleri Müdürlüğü Bünyesinde Personel İşlemleri, Evlendirme Memurluğu, Evrak İşleri, İlan İşleri, Basın Yayın ve Halkla İlişkiler, Ulusal Adres Veri Tabanı İşlemleri, İnternet, Web, Posta ve İletişim İşleri, Sivil Savunma, Meclis ve Encümen İş ve İşlemleri; ◊ Teknik Hizmetler Birimi Bünyesinde Bayındırlık ve İmar İşleri, Temizlik İşleri, Su İşleri, Zabıta İşleri, İtfaiye İşleri, Ulaşım ve Trafik; ◊ Mali Hizmetler Müdürlüğü Bünyesinde; 5393 Sayılı Belediye Kanunu ile 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve ikincil mevzut hükümleri uyarınca 1) İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarnı yürütmek, 2)İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek, 3)Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak,değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak,4) lgili mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek,5) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak,6) Gider hesaplarının takip ve kontrol edilmesini, harcamaların bütçeye ve mevzuata uygun olarak yapılmasını sağlamak,7) İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin kayıt ve kontrolleri yaparak mal hesabı vermek,8) İdarenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak,9) Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,10) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,11) "Mali Raporlama" ve "Bilgi Akım Sistemi"nin birimler arası işbirliğiyle etkin bir şekilde çalışmasını sağlamak,12) İdarenin orta ve uzun vadeli mali plan ve programlarının hazırlanmasını sağlamak,13) Mevzuatta belirtilen esaslara göre, Sayıştay'a Yönetim Dönemi Hesabını vermek,14) İdarenini mali denetimine yönelik olarak denetim teknikleri geliştirmek ve uygulamak; işleri yürütülmektedir. 4) Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar :Belediyemiz imkanları ölçüsünde çağdaş uygulamalara entegre olmak adına, teknoloji ve bilişimden faydalanmaktadır. E-devlet uygulamaları çerçevesinde bir çok iş ve işlevini internet üzerinden yürütmekte; çalışmalarında bilgisayar ve internetten faydalanmaktadır. Belediye bünyesinde Sabit Fiyatlı 8Mbps Hızında NetLimitsiz (15GB'den Sonra 1Mbps) ADSL internet ağı ve çeşitli modellerde 6 adet bilgisayar, 1 adet server bilgisayar ve 1 adet yedekleme ünitesi ile 1 adet güç kaynağı mevcuttur. Yazıcıdan çıktı almada kullanılan 2 adet nokta vuruşlu, 1 adet siyah-beyaz laser, 2 adet renkli laser, 1 adet çok işlevli renkli laser, 1 adet mürekkep püskürtmeli çok işlevli renkli yazıcımız mevcuttur. Belge tarama ve çoğaltma işlemlerinde bu iki yazıcının özellikleri kullanılmaktadır. Ayrıca Haziran 2006 tarihinde hizmete açılan Kültür Salonumuzda yapılan sunumlarda kullanılmak üzere, salona monte edilmiş 1 adet projeksiyon makinemiz mevcuttur. Diğer görüntüleme ve fotoğraflama işlemleri Yazı İşleri Müdürlüğünde görevli personelimizin özel mülkiyetindeki kamera ve fotoğraf makineleri vasıtasıyla yapılmaktadır. Mali Hizmetler Müdürlüğü Muhasebe İşlerini EŞKOM Ağı üzerinden yürütmektedir. Mevzuat Konusunda Diyalog Prestij Firmasının İnternet üzerinden düzenli olarak güncellenen mevzuat programına aboneliğimiz bulunmaktadır. 5) İnsan Kaynakları :
Belediyemizin mevcut kadro yapısı iş ve işlemlerin sağlıklı yürütülmesi açısından yeterli olmayıp; Norm Kadro İlke ve Standartları uyarınca oluşturulan kadroların doldurulması yasal kısıtlamalar ve buna bağlı olarak mali yetersizlik nedeniyle mümkün olamamaktadır. Bu durumda Norm Kadro uygulaması daha iyi hizmet sunma adına çözüm olmamıştır. Bünyemize ve yörenin hizmet ihtiyaçlarına gore oluşturulan kadroların en azından acil öncelikli bir kısmının kullanılabilmesi için açılımlar sağlanması gerekmektedir. 6) Sunulan Hizmetler:Bayındırlık hizmetleri, ulaşım, su, temizlik ve katı atık, kültür ve sanat, çevre ve çevre sağlığı, zabıta, itfaiye, şehir içi trafik, konut, turizm ve tanıtım, gençlik ve spor, sosyal hizmet ve yardım, nikah, eğitime destek, denetim, kontrol ve ruhsat… 7) Yönetim ve İç Kontrol Sistemi:6-1- 5393 sayılı Belediye kanunun 25. maddesi gereği Meclisçe oluşturulan Denetim Komisyonu tarafından, 6-2- 5393 sayılı Belediye Kanunun 55.maddesi gereği belediyelerde iç ve dış denetim 5018 sayılı Kamu Mali yönetim ve Kontrol Kanunu hükümlerine göre yapılır. Mali işler dışında kalan diğer işlemleri, hukuka uygunluk ve idarenin bütünlüğü açısından İçişleri Bakanlığı, Mali İşler açısından Sayıştay tarafından denetlenir. Belediyemizin yıl içinde bütün satınalma ve ihale gibi kararları, yetki sorumluluk, mali yönetim, harcama öncesi kontrol, muhasebe ve iç denetim uygulamaları; kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergelere uygun olarak gerçekleşmiştir. İdari Denetim:Son olarak 28 Ağustos - 3 Eylül 2007 tarihleri rasında İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Kontrolörü Emin KARAOĞLU tarafından gerçekleştirilen denetim neticesinde düzenlenen 'Hemşin Belediyesi Genel İş ve İşlemleri Denetimi Raporu'nda 'tavsiyeler' dışında, hukuki işlem gerektirecek yanlışlık veya noksanlık tespit edilmemiştir. D- Diğer Hususlar: …II- AMAÇ ve HEDEFLERA- İdarenin Amaç ve Hedefleri:1 - Yolu olmayan mevkilere yol yapılması 2 - Çeşitli nedenlerle hasar gören ve ihtiyaç arz eden yerlere istinat duvarlarının yapılması 3 - İçme suyu ve kanalizasyon sorununun çözümlenmesi 4 - Eğitimi Desteklemek 5 - Konut Sorununu ortadan kaldırmak 6 - Şehri eski ve çirkin görüntülerden arındırıp çağdaş bir görünüme kavuşturmak 7 - Hemşin'de istihdam yaratıcı, göçü önleyici projeler üretmek ve hayata geçirmek 8 - Organik Çay tarımına geçişi ve Organik Çay Fabrikasının verimliliğini sağlayıcı tedbirleri almak 9 - Kültürel Faaliyetler düzenlemek ve düzenlenen faaliyetleri desteklemek 10 - Hemşin'i bir turizm merkezi haline getirmek… B- Temel Politikalar ve Öncelikler:1 - Yaşam kalitesi yüksek, kentteki insanların huzur ve sevgi içerisinde yaşadığı, çevresel ve toplumsal kirlenmeden etkilenmemiş, değişim ve gelişime açık katılımcı birlikte yönetme anlayışı ile yönetilen çağdaş bir Hemşin oluşturmak 2 - Belediyecilik hizmetlerinin en üst düzeye taşındığı, insan odaklı projeler uygulayarak daha verimli daha iyi hizmet sunabilmek. 3 - Bilgi donanımlı, güler yüzlü çalışanlarımızla halkla daha iyi iletişim kurabilmek. 4 - Tüm belediye çalışanları olarak varlık sebebimiz Hemşin halkının daha güzel, modern ve gelişmiş bir kentte yaşamasını sağlamak olduğu bilinci ile hizmet etmek. 5 - Oluşabilecek ekonomik büyüme ve nüfus artışına her yönüyle cevap verebilir bir kent bilinci oluşturmak. 6 - Çağdaş normlarla yöresel özelliklerin bütünleştirildiği modern bir yapılaşmayı gerçekleştirmek. 7 - Çalışmalarımızın her aşamasında açık ve şeffaf olarak; her zaman hesap verebilir ve dürüst yönetim düsturundan ayrılmadan halkın katılımının sağlandığı bir yönetim anlayışını gerçekleştirmek. 8 - Kentin doğal ve kültürel dokusuna sahip çıkmak. 9 - İnsanlarımızın bilgi ve kültür düzeyini daha da yükseltecek etkinlikler düzenlemek. 10 - Eğitim kalitesinin yükselmesine katkı sağlamak. 11 - Modern bir kentte yaşamanın gerekliliği olan sosyal yapıları yapmak veya yapılmasını için teşvik etmek. 12 - Yapılan tüm hizmetlerin halka anlatılabilmesi ve halkında yapılan hizmetlerle ilgili memnuniyetini ve yönetimden beklentilerinin saptanabilmesi için belediye ile halk arasında güçlü bir iletişim mekanizması oluşturmak 13 - Kalite yönetim sisteminin sürekli iyileştirilerek sürdürülebilir hale getirmek. C- Diğer Hususlar:III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELERA- Faaliyet ve Projeler:1 - Yol Bakım Onarım : Hemşin Merkez-Nurluca-Akyamaç Grup yolunun Belediye sınırlarında olan kısımda Kaymakamlık ile ortaklaşa genişletme çalışması yapıldı. Mahalle yollarının bakımları yapıldı. Hemşin Merkez ile Organik Çay Fabrikası arası 1,5 km. yolun toplam 2500 ton asfaltla asfaltlaması yapıldı. Aynı güzergah üzerinde DSİ tarafından üç adet menfez yapımı gerçekleştirildi. Ortaköy Mahallesi Yakuplu Semtine giden yola 120 ton asfalt döküldü. Yine aynı güzergahda Çarşıbaşı Mevkiinde ihtiyaca cevap veremeyen eski köprünün yenilenmesi için DSİ Bölge Müdürlüğü'ne müracaat edilmiş; proje tarafımızca yaptırılarak DSİ Bölge Müdürlüğne sunulmuş ve onaylanmıştır. Köprü 2011 yılı içerisinde tamamlanıp hizmete açılacaktır. Ayrıca Ortaköy, Mutlu ve Yeniköy Mahallerinin çeşitli yerlerinde toplam 600 m3 duvar inşa edildi. 2 - İmar : İlçemizin imar haritası için İller Bankası nezdinde çalışma başlatılmış ve gereken onay alınmış olup ihalesi yapıldı. Teklif veren olmadığından tekrar ihale edilecek. 3 - Su, Çevre ve Kanalizasyon : Su şebekesinin bütünüyle onarımı için hazırlattırılan proje İller Bankası hibe programına dahil edilmek üzere gönderilmiş, proje onaylanmış; 741.000 TL. ödenek çıkartılmış olup 2010 yılı içerisinde ihalesi yapılan projenin yer teslimi de gerçekleştirilmiştir. 2011 yılı içinde inşa süreci tamamlanacaktır. Bahar Mahallesi sınırından Hacıbalta Mevkiine kadar olan Kanalizasyon ana şebekesi ve arıtma tesisi projesi için İller Bankası'na müracaat edilmiş olup proje tamamlanıp hibe programına sunulacaktır. DSİ tarafından Ortaköy ve Bahar Mahallelerinde 3 adet yan kol üzerinde dere islah projesi başlatılmış olup 2011 yılı içerisinde tamamlanacaktır. 4 - Çağdaş Şehircilik: Şehri Çağdaş görünüme kavuşturma yolunda yine TOKİ ile işbirliği içinde yürütülen Kentsel Yenileme Projesi çerçevesinde çalışmalar devam ediyor. Hak sahipleri ile görüşme ve sözleşme imzalama sürecine gelinmiş durumdadır. Bu çerçevede bir kısım hak sahibi ile anlaşma sağlanmış, diğerleri ile görüşülmeye devam edilmektedir. Bu kapsamda anlaşma sağlanan yaklaşık 200 hak sahibine 1.215.000 TL. ödeme yapılarak tapu devirleri gerçekleştirilmiştir. Birinci etabın yaz aylarında başlaması planlanmaktadır. 5 - Kültürel ve Tanıtıma Yönelik Faaliyetler: 4-7 Mart 2011 tarihleri arasında Ankara'da düzenlenen Rize Tanıtım Günleri etkinliklerine katılım sağlanmış; Hemşin İlçesi adına oluşturulan stantla başta organik Çayımız ve Kentsel Yenileme Projemiz olmak üzere ilçemizin en güzel şekilde temsil ve tanıtımı sağlanmıştır. 7 - Eğitime Yönelik Faaliyetler: Eğitimi destekleme faaliyetleri çerçevesinde; ilçemiz okullarına her türlü desteğimiz bu dönemde de sürdürüldü. Salonumuz öğrencilerimizin her türlü etkinliği için tahsis edildi. Okullarımızın araç-gereç ve ulaşımla ilgili talepleri için Belediyemizin imkânları seferber edilmiş durumdadır. Kentsel Yenileme ve Gölet Projeleri kapsamında ilçe merkezindeki okullar ve lojmanın yıkılması söz konusu olduğundan, Ortaköy Mahallesinde Milli Eğitime devredilen arazi üzerinde BM Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent KUYUMCU ile Rize Valisi arasında imzalanan protokol çerçevesinde İlköğretim, Lise, Kapalı Spor Salonu ve Lojmandan oluşan eğitim kompleksinin inşaatına başlanmıştır. 260 gün süre tanınan inşaat tamamlanıp önümüzdeki eğitim sezonuna yetiştirilecektir. 8 - Ayrıca ilçemizde bir sentetik çim saha yapılması hususunda İlçe Sağlık Merkezi yanındaki orman arazisinin Gençlik ve Spor Müdürlüğü'ne devri sağlanmış; taşkın koruma duvarı DSİ tarafından inşa edilmiş olup; sahanın yapımı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilecektir. B- Mali Bilgiler1- Bütçe Uygulama Sonuçları2010 GIDER BÜTÇESI HEDEFLERI VE GERÇEKLEŞMELER
2010 GELIR BÜTÇESI HEDEFLERI VE GERÇEKLEŞMELER
2010 YIL SONU BILANÇOSU
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AKTİF |
PASİF |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HESAP ADI |
Cari Yıl |
HESAP ADI |
Cari Yıl |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I - DÖNEN VARLIKLAR |
290.036,98 |
III - KISA VADELİ YABANCI KAYNAKLAR |
242.193,32 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 Hazır Değerler |
922,78 |
32 Faaliyet Borçları |
216.205,33 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
102 Banka Hesabı |
922,78 |
320 Bütçe Emanetleri Hesabı |
216.205,33 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
103 Verilen Çekler ve Gön. Emirleri Hes(-) |
-0,01 |
33 Emanet Yabancı Kaynaklar |
11.110,85 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 Faaliyet Alacakları |
11.153,76 |
330 Alınan Depozito ve Teminatlar Hes |
10.171,77 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
121 Gelirlerden Takipli Alacaklar Hesabı |
11.153,76 |
333 Emanetler Hesabı |
939,08 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15 Stoklar |
39.909,07 |
36 Ödenecek Diğer Yükümlülükler |
14.877,14 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
150 İlk Madde ve Malzeme Hesabı |
39.909,07 |
360 Ödenecek Vergi ve Fonlar Hesabı |
5.290,06 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19 Diğer Dönen Varlıklar |
238.051,37 |
361 Ödenecek Sos. Güv. Kesintileri Hes |
8.772,52 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
190 Devreden Katma Değer Vergisi Hesabı |
238.051,37 |
362 Fonlar-Diğer .İd. Adına Yap. Tah. H |
774,11 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II - DURAN VARLIKLAR |
252.089,15 |
363 Kamu İdareleri Payları Hesabı |
40,45 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
24 Mali Duran Varlıklar |
1,50 |
V - ÖZ KAYNAKLAR |
299.932,81 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
241 Mal ve Hiz. Ür. Kur. Yatırılan Ser. Hs |
1,50 |
50 Net Değer |
244.773,60 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
25 Maddi Duran Varlıklar |
245.387,65 |
500 Net Değer/Sermaye Hesabı |
244.773,60 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
251 Yeraltı ve Yerüstü Düzenleri Hesabı |
127.850,00 |
57 Geçmiş Yıllar Olumlu Faaliyet Sonuçları |
221.200,31 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
252 Binalar Hesabı |
373,22 |
570 Geç. Yıllar Olumlu Faal. Sonuçları |
221.200,31 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
253 Tesis, Makine ve Cihazlar Hesabı |
7.489,32 |
58 Geçmiş Yıllar Olumsuz Faal. Sonuçları(-) |
- (128.906,79) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
254 Taşıtlar Hesabı |
67.162,85 |
570 Geç.Yıllar Olumsuz Faal. Sonuçları(-) |
-(128.906,79) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
255 Demirbaşlar Hesabı |
42.512,26 |
59 Dönem Faaliyet Sonuçları |
-(37.134,31) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
26 Maddi Olmayan Duran Varlıklar |
6.700,00 |
590 Dönem Olumlu Faaliyet Sonucu Hes |
0,00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
260 Haklar Hesabı |
6.700,00 |
591 Dönem Olumsuz Faal. Sonucu Hes(-) |
-(37.134,31) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AKTİF TOPLAMI |
542.126,13 |
PASİF TOPLAMI |
542.126,13 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IX - NAZIM HESAPLAR |
1.283,00 |
IX - NAZIM HESAPLAR |
1.283,00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
91 Nakit Dışı Tem. ve Kişilere Ait Men.Kıy. |
1.283,00 |
91 Nakit Dışı Tem. ve Kişilere Ait Men.Kıy. |
1.283,00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
910 Teminat Mektupları Hesabı |
1.283,00 |
911 Teminat Mektupları Emanetleri Hes. |
1.283,00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GENEL TOPLAM |
545.409,13 |
GENEL TOPLAM |
545.409,13 |
Santral | : ( 0 464 ) 641 29 90 | |
Faks | : ( 0 464 ) 64130 30 | |
Yazı İşleri Müd. | : ( 0 464 ) 641 29 92 | |
Adres | :Ortaköy MahallesiAtatürk Caddesi No: 57 53550 Hemşin/RİZE | |
Web Adresi | : www.hemsin.bel.tr | |
: hemsinbelediyesi@gmail.com/ hemsinbelediyesi@ttmail.com |
![]() ![]() |